15.2.12

Крадат и рекетират за пароли във Фейсбук

Фейсбук открадната парола
Злонамерени потребители разбиват пароли за достъп във Фейсбук, след което рекетират жертвите, за да им ги върнат. Обикновено искат по 10-15 долара, за да върнат открадната парола. Ако жертвата не плати исканата сума, хакерите започват да пишат от хакнатия профил, като го злепоставят пред приятелите му, твърди таблоидът „Монитор“. Според експерти от сектора „Компютърни престъпления“ в ГДБОП кражбата на самоличност във Фейсбук най-често е дело на настоящи или бивши приятели, които искат да следят своите (бивши) половинки. Такива сигнали са постъпвали на сайта www.cybercrime.bg, който описва и най-разпространените измами в интернет и начините за защита от тях, включително по отношение на Фейсбук. Българските хакери най-често крадат паролите на потребители, които използват e-mail, регистриран в abv. „На тайния въпрос за пощата отговарят с „аз съм“ или „не съм аз“ и понякога успяват да влязат, защото хората обикновено такива отговори слагат. Следващата стъпка е да влязат във Фейсбук и да отидат на „забравена парола“, откъдето автоматично получават паролата на разбитата вече поща", обясняват от ГДБОП. Част от потърпевшите се съгласявали да платят, за да си върнат отново самоличността. „Първото нещо, което направих, когато установих, че ми е открадната паролата, беше да променя достъпа до Фейсбук и до Paypal. Смених си и тайния въпрос в abv и нямаше никакви последици“, разказа пред „Монитор“ студентка-жертва на кибер престъплението.

Няма коментари:

Публикуване на коментар